miércoles, 30 de abril de 2014

A la cabina de l'Allnighter... THE NEIGHBOURS SELECTORS

Des que l’any 2008 aquests dos joves del Clot (Barcelona) van decidir treure la pols a les discografies dels seus pares no han parat de col·leccionar vinils fins a dia d’avui, i ja fa 5 anys. The Neighbours, a part de ser veïns de veritat, també comparteixen els mateixos gustos per la música. Començant per l’Ska clàssic i el Rocksteady jamaicà, que van ser els estils precursors del projecte musical fins al Soul més modern d’avui en dia. La BlackMusic és el que predomina a les seves prestatgeries. En 5 anys, The Neighbours han voltat per arreu del país tenint l’oportunitat de compartir cartell amb artistes internacionals com també de trepitjar els escenaris de grans sales com ara la sala [2] de l’Apolo. El que més els agrada a aquests melòmans és que la gent balli als seus shows, és per això que a les seves maletes mai falten els millors hits per a una nit de gresca i xerinola. Sota el lema “Music is a mision not a competition” conviden a tothom a participar i gaudir de la gran festa de la música negra de Barcelona.



- Quants anys porteu mostrant la vostra música al món? quina va ser la primera vegada i on?
Doncs ja fa 5 anys que voltem pel món, com passa el temps! La primera vegada que ens vam ajuntar va ser per la festa major del barri del Clot (Barcelona) l'any 2008, hi havia un concurs de selectors i ens vam animar a participar. Va ser fàcil escollir el nom The Neighbours, en Daniel viu al 1r3a i un servidor, en Gerard, visc al 5e2a. Hem de dir que aquell concurs no el vam guanyar.

- Quin o quins formats de reproducció preferiu a les vostres sessions?
Col·leccionem vinils i és el que fem servir, especialment 7 i 12'', encara que també algun de 10.

- Quin es l'estil principal a les vostres punxades? es l'únic o també us introduïu en altres terrenys? 
Vam començar col·leccionant ska i rocksteady jamaicà però a mesura que hem anat compartint cabina amb altres selectors hem anat coneixent nous estils i hem ampliat el nostre ventall de gustos musicals: R&B, punk 77', soul, disco, funk, brazil, latin, boogaloo...

- Quina ha estat l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys? 
És difícil concretar quina és l'experiència més significativa ja que totes tenen quelcom d'important, però potser el dia més emocionant va ser quan vam punxar per primera vegada al Maybe Another Club, Sala Rocksound de Barcelona. Va ser llavors quan The Neighbours ens vam consolidar.

- Quines han sigut les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món? 
En Daniel fa dies que vol punxar l'Special Girl del Joe Bataan i jo especialment tinc ganes d'estrenar l'I toke my baby home dels Kinks.

-Top five, 5 temes per a cada moment de la nit:
Per començar la festa.. 6 by 6 de l'Earl Van Dyke
Per calfar l’ambient... 7 days too long d'en Chuck Wood
Per mantindre el foc viu...  Shout! de la Lulu
El colofó... All night dancin' dels Jackson 5
L’acomiadament... Little Green Back dels George Baker Selection. És el que sempre tanca les nostres sessions, mai falla.

miércoles, 23 de abril de 2014

Festa 2ón aniversari de l'ALLNIGHTER

Com vam prometre ací tenim el que serà la festa cel.lebració del nostre segón aniversari, una xicoteta punxada que servirà per fer boca mentres arriba el segón Aplec Modernista del Camp de Morvedre, el qual tindrà lloc cap a finals de maig o principis de juny i del que informarem en breu. Com no podia ser menys la festa tindrà lloc la terrassa del bar A Cualquier Otra Parte, situat al la plaça Cronista Chabret de Sagunt, l'ACOP es un del principals col.laboradors de l'Allnighter, un petit espai amb un gran ambient. I als plats? doncs gent de la casa Guillem Trane i Core Dekker s'encarregaràn de musicar la vesprada-nit amb una fantàstica selecció del sons més representatius del blog, modern jazz, soul, r&b, sons jamaicans i com no una bona ració de ie-ie nostrat. així doncs us esperem!





miércoles, 16 de abril de 2014

Aquells trastets... VESPA 180SS any 1964


La Super Sport de Vespa, configurada en funció de la demanda de potència, recuperació i velocitat dels usuaris de Vespa per aquella época, amb una cilindrada de 181,14 cc i 10 Cv de potència la Super Sport permetia alcançar els 105 km/h. Disseny estilitzat i amb les linies ben marcades. A la 180 SS trobem diverses similituts amb la 160GS a l'hora que comparteix peces d'altres models com el manillar de la GL de l'any 63 ó el pilot de darrer que es el mateix de 150 Sprint. Un maquina amb caracter.


lunes, 14 de abril de 2014

STANLEY TURRENTINE with MILT JACKSON "Cherry" 1972



STANLEY TURRENTINE with MILT JACKSON "Cherry" 1972
CTI Records

Época prolifica en quant a duets, col.laboracions i fusions, cinque´disc de Turrentine per al segell CTI. El disc obri amb el tema "Speedball" un tema de Lee Morgan que et penetra directament al cor, obrint com a protagonista el teclat de Bob James durant uns segons i acte seguit els dos artistes que signen el treball fan una combinació fantàstica de vibrafón i saxo tenor. Amb "I remember you " de Johny Mercer, el vibrafon de Jackson cobra protagonisme i baixa el ritme del disc, com despistant del que ve després, i el que trobes després es un obra de gran bellesa on es combina el hard bop amb el Soul Jazz i amb cert regust a Funk , evedenciat en temes com "Sister sanctified". No t'ho pergues.

jueves, 10 de abril de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 11 D'ABRIL 2014

AL SUPERSONIC & THE TEENAGERS
Marula Café, Escudellers 49, Barcelona (Barcelonés)




SPLENDINI'S JUKEBOXX ACTION
Calypso Club, Carlos Cervera 9 , Barri Russafa VLC (L'Horta)
Juanita Club, Jesús 91, València (L'Horta)




TARRAGONA SOUL CITY




ALKERIANS & THE LIONESES
Quijote Pub, Sant Gregori 15, Vinaròs (Baix Maestrat)





DISSABTE 12 D'ABRIL 2014


MOCKERS EXPERIENCE
Sala El Loco, Erudit Orellana 12, València (L'Horta)




GIRONA SCOOTER RALLY 2014




III VESPRADA DE BLUES
Casal jove, Vent de Marinada s/n, Port de Sagunt (Camp de Morvedre)




SOULOMONICS al FESTIVALENT
Rockodrom, Pedreguer (La Marina Alta)




DIUMENGE 13 D'ABRIL 2014

MOTOCLÀSSICA MONTMELÓ
Montmeló (Vallés Oriental)




SKATALITES
L'Alternativa Bar Musical, Passeig Marimon Asprer 11, La Bisbal (Baix Empordà)





martes, 8 de abril de 2014

I ja han passat dos anys, per molts anys ALLNIGHTER!

I ja han passat dos anys xics i xiques, i quasi sense adonar-me'n, el 7 d'abril de 2012 l'Allnighter posava el disc a girar i la música ja no ha deixat de sonar. Han sigut dos anys on he pogut coneixer gent fantàstica, descobrir noves bandes, coneixer la història d'altres més clàssiques, gaudir d'un bon grapat de concerts i discos... la formula doncs ja la coneixeu, modern jazz, soul, R&B, sons jamaicans, modernisme aborigen... ah i un xic d'elegància perque no dir-ho, la mateixa formula amb la que espere transcorreguen els temps vinents, i els que espere estigueu amb mi, l'Allnighter no s'acaba, i dic jo que haurem de cel.lebrar-ho no? en breu us informaré de la festa de cel.lebració així com del 2ón Aplec Modernista del Camp de Morvedre que s'esta gestant.

Fins aleshores ja sabeu, deixeu caure l'agulla, feu girar el disc, no descuideu la vostra imatge i no deixeu de ballar, això no ha fet més que començar... esteu a l'Allnighter.







lunes, 7 de abril de 2014

A la cabina de l'Allnighter... JOHN McENROE SELECTOR

La nostra cabina havia quedat un tant buida des de la darrera visita, molts han estat tentats de visitar-nos però ningú s'ha decidit, finalment hem rebut la visita del John McEnroe des de l'Hospitalet del Llobregat,  el John es pot definir com un francotirador , va per lliure a l'hora de punxar,  la combinació de guitarres i música negra l'ha fet passetjar la seva maleta per un bon grapats de clubs de Barcelona, es un plaer tindre'l avuí de visita per la nostra cabina.




- Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on?
La primera vegada va a ser a un bar musical que es deia EXAMEN, a L'Hospitalet del Llobregat, l'any 1983. Vaig ser el resident durant tres anys. Com es natural, vaig començar punxant en vinil. Després varen treure els plats de les cabines y jugava amb els cd's i un mini disc on portava singles i cançons dels meus vinils. La primera vegada va a ser a un bar musical que es deia EXAMEN, a L'Hospitalet del Llobregat, l'any 1983. Vaig ser el resident durant tres anys. Com es natural, vaig començar punxant en vinil. Després varen treure els plats de les cabines y jugava amb els cd's i un mini disc on portava singles i cançons dels meus vinils. Despres de perdre dues maletes de vinils, punxo amb cd's que em manufacturo a casa.

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions?
Desprè
s de perdre dues maletes de vinils, punxo amb cd's que em manufacturo a casa.

- Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys?
A mi m'agrada molta música, pero només punxo alló que pot interesar al públic de la sala. La sanfaina sortint pot portar des de Hammond jazz a Postpunk 80's. I alguna cosa mancuniana dels 90 tipus Inspiral Carpets o Kula Shaker.

- Quina ha estat l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys?
El millor record que tinc es el de estar punxant practicament 12 hores seguides a la carpa B del U-ZONA REGGAE del 1999. Era un espai pensat per descansar una mica de la musica jamaicana, i els dj's contractats tenien la consigna de fer sets ágils, per que aniríem rotant molt. El cas es que algú va aparéixer amb una bossa d'herba, i al final va treballar el que no fumava. Pero vaig riure molt, i vaig fer amics que encara em duren.

- Quines han sigut les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món?
Ultimament m'he comprat aixó:Veronica Falls-"Waiting something to happen" 2013/ VVAA "African Scream Contest: Psychedelic Afro" 2008/ "Trojan DJ Boxset" 2001/ Brenda Lee "Brenda Lee" 1960. 

-Top five, 5 temes per a cada moment de la nit:
Per començar la festa... John Leyton: I think I'm falling in love
Per calfar l’ambient... Chubby Checker: Back in the URSS
Per mantindre el foc viu... The premiers: Get on this plain
El colofó... The rifles: Peace and quiet
L’acomiadament... The Caesars: Winter song
Un plaer, cavaller.


jueves, 3 de abril de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 4 D'ABRIL 2014

LOS RETROVISORES en directe
Cafe Teatre Escorxador, Roca Llaurador 2, Lleida (El Segrià)




THE BIG HOLLERS en directe
The Brixton Pub, Mestre Giner, Port de Sagunt (El Camp de Morvedre)




Presentació "REFLEJOS EN EL RETROVISOR" d'ALEX COOPER
Llibreria Bartleby, Cadis 50, València (L'Horta)




MEDITERRANEAN ROOTS en directe
No hay nada mejor que 27 amigos Pub, Carrer de la Reina 186, València (L'Horta)




BLACK DIAMONDS en directe
Juanita Club, Jesús 91, València (L'Horta)





DISSABTE 5 D'ABRIL 2014


3er APLEC MODERNISTA DEL ROSSELLÓ
Palau de Congressos de Perpinyà, Perpinyà (El Rosselló)




MOVIN' ON
Sala Jazzroom, Vallmajor 33, Barcelona (Barcelonés)




NOWA REGGAE meets LA MODERNA
Carrer Dos de Maig 6, Vilafranca del Penedés (Alt Penedés)




THE SOUL REBEL BLACK MUSIC NIGHTS
Bar Campus, Sant Llorenç 11, Reus (Baix Camp)





DIUMENGE 6 D'ABRIL 2014

ESPLUGUES meets JAMAICA
Parc Pou d'En Fèlix, Esplugues del Llobregat (Baix Llobregat)




martes, 1 de abril de 2014

LES FLEUR DE LYS la banda de les mil i una cares.

Repasem la carrera musical de la banda anglesa , Les Fleur de Lys, marcats pels continus canvis de formació, els britànics van cavalcar entre el R&B i la Psicodèlia, tot i tenir la vista ben posada en el Soul que facturaven segells com Stax o Motown a l'altra banda de l'Atlàntic.



La complicada història de Les Fleur De Lys comença a Southampton, Anglaterra. originariament la banda la formaven Frank Smith (guitarra / veu), Alex Chamberlain (Orgue), Gary Churchill ( Baix) i Keith Guster ( Bateria ). Una vegada establerts amb aquesta formació, la banda va entrar a l’estudi quasi d’immediat per enregistrar, l’any 1965, el que seria l’únic treball amb aquesta primera formació, una versió beat de "Moondreams" de Buddy Holly com a cara A i  "Wait For Em" per la B, amb un jove Jimmy Page a la cadira del producció. El single, però, no va estar cap èxit en les llistes de vendes i acte seguit la formació es va dissoldre deixant només el baterista Keith Guster per continuar amb la banda. Siguent, per cert l'únic membre de sobreviure a tots els canvis de formació. 

Guster va coneixer alguns múscis a Londres, amb els que va tornar a entrar a l'estudi per gravar el queés probablement el seu millor tema, o almeny s el més conegut "Cercles", gravada anteriorment The Who. De nou amb Jimmy Page com a productor i  amb els nous membres, Gordon Haskell (baix) , Pete Sears (teclats) i Phil Sawyer (guitarra) formant un line-up que no anar més enllà del reconeixement a les radios alternatives, el segón treball tampoc els va catapultar a la fama que digam. La banda va decidir llavors que necessitaven un vocalista un bon front man i van depositar la confiança en Chris Andrews, qui havia sigut actor, treballant en la producció en 1964 d'Oliver a Londres. Amb l’augment de la formació, Polydor es va interessar en el grup i els va signar un contracte l'estiu de 1966. Malauradament, la falta de confiança en Pete Sears va propiciar el seu comiat que s'afegia a l’abandonament de Phil Sawyer, aquestos fets reduien la banda a tres peces. Guster va posar l’ull en  el guitarrista Bryan Haworth, moment en el qual la banda va conèixer al productor i manager Frank Fenter i aquesta associació va portar a treballar amb una jove cantant, Sharon Tandy. Amb Tandy, la banda es va anar de gira a Holanda (junt Aretha Franklin , ademés de fer de backing band per a Issac Hayes i gravar un àlbum amb Barney Kessel. 

Per a la primavera de l' any 1967, Les Fleur de Lys s’afegien al tren de la psicodèlia que impreganava Anglaterra. Fleur De Lys es  convertia de nou en trio al perdre al cantant Andrews. Moment en que entren a l'estudi per fer una versio amb Sharon Tandy dels tema Rupert 'On de Rupert's Peoples i una nova composició, Daughter Of The Sun. No va ser fins a setembre de 1967 quan un nou single Fleur De Lys veia la llum  amb Bryn Haworth en la veu , "I Can See The Light" per una banda i "Prodigal Son" per l’altra  eren els temes escollits que composaven aquest nou treball, ademés del single sota el nom Shyster amb el tema anomenat "Tick Tock". A l'octubre de 1967 , la banda va fer un conceet amb Sharon Tandy i van signar amb Vanilla Fudge. Un altre single veia la llum immediatament, Gordon Haskell musicava un poema d'Edward Lear, "Gong With A Luminous Nose", any 1968. La banda també va començar a gravar un àlbum per Polydor, però aquestes cintes (que conté diverses versions de Ray Charles i The Young Rascal) sembla van despareixer dels  arxius de Polygram.

 El tres membres seguien actuant de banda per a diversos artistes, sobretot per Donnie Elbert i John Bromley enregistrant amb ells alguns dels  seus àlbums. També un single de Waygood Ellis tingué a la banda darrere. Gordon Haskell es va unir a dos músics per constituir l'enèsima formació, el cantant, Tony Head i el baixista Tago Byers ngresaven en la banda. Un nou single naixia amb la nova formació el juny de 1968, un tema prou conegut del segell STAX anomenada "Stop Crossing The Bridge" acompanyat per l’altra cara d’un tema de pop prou mediocre, "Brick By Brick". Afortunadament, la cosa va anar millor amb el següent treball. El tema "Liar" a la cara A i per la cara B un altre tema amb una contundent linea de baix, "One City Girl". Abans d'aquest últim single, la banda va llançar un altre treball sota el seudònim Chocolate Frog! No obstant això, la banda no va arribar als setanta, i es va dissoldre després que Bryan Haworth es mudara a la Costa Oest dels EUA, siguent substituït per Graham Maitland . Aquesta formació no va anar més enllà de la gravació d’un single de poca relevància nomenat “It a day...or a decade!”