lunes, 31 de marzo de 2014

3er APLEC MODERNISTA DEL ROSSELLÓ. 5 d'abril 2014

La tercera jornada de l'Aplec Modernista del Roselló  tindrà lloc el pròxim dissabte 5 d'abril a la Terrassa del Palau de Congresos de Perpinyà i els seus organitzadors han preparat un fantàstica jornada carregada de música, escuters i selectors, modernisme aborigen des de la Catalunya Nord.




11:00 hrs , trobada i sortida de l'Escuterada Surrealista a la Plaça Aragó. Ruta per la Costa amb dinarot.

19:00 Festa Exquisida a la Terrasa del Palau de Congressos de Perpinyà. Presentació del CD "Modernisme per a la Mainada" amb els Selectors Badabadoc.

21:00 Concert en directe les bandes T. Time Fantasy  (sons sixties,Perpinyà), Mossén Bramit Morera i Els Morts (garage- R'n'R des de Barcelona), El Conjunt Badabadoc (power ie-ie Barcelona) i els selector Greg Boogaloo, Fast Eddy i Guill the Kid.

Hi haurà merxandatge de "Perpinyà Sound" i presentació exclusiva del còctel "Secret de Maduixa".Entrada, 5 euros.



jueves, 27 de marzo de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA


DIJOUS 27 MARÇ 2014

RED RUM CLUB Vol.3
Four Seasons, Castelldefels 14, castelló (La Plana) 



SHANTY TOWN DAYS
Estraperlo Club del Ritme, Isidre Nonell 9, Badalona (Barcelonés)






DIVENDRES 28 MARÇ 2014

ROOTS REGGAE ROCK 
Sala El Autobús, Benifallím 1, Alcoi, (L'Alcoià)




THE SOULOMONICS en directe
Pub Paddy O'Connell, La Mar, Dènia (La Marina Alta)



ROOTS UNITY PROJECT
Sala Upload, Plç Major 9, Poble Espanyol, Barcelona (Barcelonés)





DISSABTE 29 MARÇ 2014

VEVA'S BAND en directe
The Soul, Conde Altea 20, València (L'Horta)




BRIT POP NIGHT
Minusa, València 199, Barcelona (Barcelonés)




DIUMENGE 30 MARÇ 2014

MOSSÉN BRAMIT MORERA I ELS MORTS
Cerveseria la Resistència, Viladomat 107, Barcelona (Barcelonés)





lunes, 24 de marzo de 2014

THE PIONEERS, història viva de la música jamaicana visiten Badalona (Barcelonés)

Els anys seixanta va ser l'època daurada dels trios vocals a jamaica. Aquesta dècada fou increïblement creativa, una multitud de grups vocals van irrompre en l'escena musical de l'illa caribenya. Encapçalant la llista trobem figures com The Wailers, The Paragons , The Maytals, The Gaylads, The Techniques, The Heptones i com no The Pioneers, els nostres protagonistes d’avuí, qui visitaran la sala Estraperlo de Badalona el pròxim 28 de març, sense dubte una oportunitat única per als amants de la música jamaicana de vore una part de la seva història d'aquest gènere dalt dels escenaris.



Els orígens del grup es remunten a principis dels anys seixanta , quan Sydney Roy 'Luddy' Crooks es va traslladar a Trench Town, Kingston, després de mudar-se de la seva ciutat natal de Westmoreland . No gaire temps des de la seva arribada a la capital de Jamaica, va començar a cantar per les cantonades de la ciutat, abans de crear la primera formació de The Pioners amb el seu germà, Derrick (també conegut com Roy i un amic, Winston Hewitt, juntament amb altres dos artistes, aquests malauradament caiguts en l’oblit.

Inicialment nomenats The Mighty Pioneers, van tocar en diversos llocs arreu de l'illa una vegada els dos membres misteriosos van abandonar la banda, el grup va fer el seu debut discogràfic, “Golden Opportunity”, “River Bed” i “Finger Mash” van ser els temes per debutar a l’estudi de la ma de com no, Clemente ' Coxsone ' Dodd. Per desgràcia , les aquestes gravacions no van la banda camí de l'èxit i el trio no obtingué grans respostes per part dels segelles discogràfics locals, llavors van tindre que finançar la producció del seu propi material, tot gravat als estudis de Treasure Isle amb The Ramblers com a “backing band!”. Asesorats pel Road manager de Skatalites Blondel Calnek (també conegut com Ken Lack ), qui en poc mesos publicaria un segon single del trio , “(I'll) Never Come Running Back” i “Give Up” els singles malgrat no tenir força èxit, van ser suficient perquè Calnek els retinguera com a banda seva. Després del següent material amb l'empremta de Caltone ( “I Love No Other Girl” i “Teardrops To A Smile”) , el grup va registrar “Whip Them” i “Some Of Them A Bawl” oferint-se a un nou productor en l'escena musical de Kingsto , Joe Gibbs . Al voltant d'aquest temps , Hewitt va emigrar a Canadà i Glen Adams, un amic dels germans lladres que han treballat com sastre i havia cantat prèviament amb la parella als carrers de Trench Town, va ser contractat per reemplaçar-lo. Però el nou line- up va durar poc i en l'estiu de 1967, després de la publicació “Shake It Up” i “Goodies Are The Greatest”, The Pioneers es van dissoldre.Adams va arribar a gravar uns quants temes en solitari abans de formar The Hippy Boys, la banda agafà forma arrel d’una sèrie d'enregistraments abans de la seva separació en 1971, amb Lee Perry i Bunny Lee entre els que més freqüentment explotaven els seus talents. Derrick Crooks ,per la seva banda va passar a formar un altre grup, The Cowboys amb Hylton Beckford i Winston Bailey, mentre que el seu germà va decidir anar pel seu compte.


A principis de 1968 , Sydney va tornar a l'estudi per gravar una composició original titulada “Gimme Little Loving” en una sessió financiada per Gibbs, el productor es va adonar que el tema cobraria força amb un cantant adicional. A falta d'un soci adequat per omplir el paper, va donar una oportunitat a un jove cantant de fora de l’estudi, un soldador anomenat Jackie Robinson i l'aposta de Sydney va ser tan encertada que el tema va arribar al número tres a les llistes de l'illa i així va començar una societat que durà decades.
Durant les setmanes següents, la parella van unir les seves habilitats compositives i unificar esforços creatius que ràpidament donaren els seus fruïts, en forma de cançò amb “Long Shot (Bus' Me Bet)” , seguits d’una filera de temes “Jackpot”, “No Dope Me Pony”, “Things Got To Change” i “Tickle Me For Days”, apareguts a  ‘album, “Greetings From The Pioneers”, cap a la fi d’aquell any, George Agard,  es va acostar a Sydney i Jackie . George havia fet el seu debut discogràfic un parell d'anys abans, fent un parell de duets amb un altre cantant anomenat Winston per a Leslie Kong abans de l'enregistrament de Derrick Morgan i Bunny Lee, sota l'àlies de Johnny Melody , però ell sentia que el seu talent seria millor utilitzat en el marc d'un gru . Després d'impressionar amb la seva interpretació d'una composició original titulada "Na N " , el trio va gravar la cançó com Johnny Melody & the Cowboys, ediatnt-la per al seu propi segell Cowboys . L'enorme popularitat del single va assegurar un lloc a George deins del Pioners i amb el seu so s'ha completat, el grup va començar a gravar seriosament per al segell de Leslie Kong, Beverley Records . En poc temps, el trio es convertiria en un dels grups vocals de major èxit en la història de la música jamaicana.

Temes com “Easy Come Easy G ", seguit poc després per "Long Shot Kick De Bucket”,aquesta última convertida en èxit ràpidament a nivell nacional, . Llançat al Regne Unit per Trojan Records, el tema va ser ignorat inicialment per l'enorme influència de la BBC, però arran de la seva aparició en una sèrie d'emisoes de ràdio independents , l'empresa finalment va cedir i finalment es va agregar al seu Play list. El 18 d'octubre, “Long Shot Kick de Bucket” es cola en les llistes nacionals de pop britànic i en les pròximes setmanes, de manera constant pujat els llistats on finalment va aconseguir el lloc número vint-iu.
Un mes després de la seva aparició en el chart del Regne Unit, Sydney , Jackie i George van volar a Londres per promocionar el disc en una gira de sis setmana a Gran Bretanya , amb el suport d'un grup anomenat Sweet Blindness. Després d'això , The Pioneers havien gravat nombrosos temes per a Kong, una dotzena dels quals van fer el seu camí en el seu segon àlbum, "Long Shot ", que va ser editat per Trojan Records la tardor de 1969 .
En els primers mesos de 1970 , el trio va tornar a l'estudi per establir la veu sobre bases musicals produïdes per Kong a Jamaica. Els enregistraments es van mesclar posteriorment i van ser presentats en el que seria el següent àlbum del trio, “Battle Of The Giants”, una col.lecció de temes que il.lustra un canvi subtil, però, definitiu al so de la banda amb la influència dela R&B americà. El nou disc tot i vendre’s bé, no va poder trencar les llistes d'èxits britànique .

Més tard, el 1970, el trio va gravar ·”Starvation”, una cançó que destaca la terrible fam entre les persones de Biafra després de la guerra civil de Nigèria. El següent gran èxit de la banda va estar una interpretació animada de Johnny Johnson & The Bandwagon, “(I Need Your) Sweet Inspiration”, la qual va estar produida pels mateixos The Pioneers.
Al voltant del tancament de l'any, el trio es va associar amb el famós cantant i compositor, Jimmy Cliff, amb qui van enregistrar un sèrie de titols, incloent una cançó que havia escrit a principis d'any, titulada “Let Your Yeah Be Yeah” . L'enregistrament va estar molt lluny de del material que la banda havia produït a la decada dels seixanta, en termes lletristics, melodics i d’arranjaments. Havien passat als arranjaments simplistes fent peces sofisticades de Pop-Reggae , adreçades principalment per a un públic internacional. El 1971, Jackie va posar la vista en el Soul influènciat pel so de Motown.

Per a disgust de molts puristes ,”Let Your Yeah Be Yeah” es va convertir en un dels més venuts dels singles de  reggae l’any 1972, aconseguint el lloc número cinc en les llistes d'èxits britàniques. Tràgicament , aquest mateix mes , el productor Leslie Kong patia un fatal atac de cor i si bé per ara la seva participació en la música de The Pioneers havia disminuit significativament en aquests temps,  la seva mort seguia sent una trista pèrdua per al trio.
Mentrestant , en el deixant del seu èxit massiu , Els Pioners van mantenir la seva pesada càrrega de treball, recorrent Gran Bretanya , Egipte , Líban, Alemanya i Irlanda , mentre que també i completaven aquest treball amb un nou àlbum , “Yeah!” al gener de 1972.
Subsequent Recordings donava llum a  “Roll Muddy River” i una versió de Sam & Dave “You Don't Know Like I Know” , dos dels quals van ser produïts per la productora amb seu a Londres, propietat de Clive Crawley . Al voltant d'aquest temps , Jackie també es va prendre el temps del grup per gravar una versió popular dels Drifters, un èxit de 1965 ,  “Come On Over To My Place” ,convertitn-se en el seu primer material en solitari des de 1968, encara que no va trigar a tornar amb els seus companys habituals de cant , al capdavant dels Pioneers en diversos talls produïts per Sydney, que cada vegada més anava començant a manejar els arranjaments dels grups. Els singles d'aquest període son “The World Needs Love”, “Hard Time” ( també conegut com “Everyday”) i “ I Believe In Love", aquest últim donaria títol més tard al recopilatori publicat en 1972.



Durant el següents dos anys The Pioneers es va asegurar la seva popularitat entre el públic majoritari a Gran Bretanya i a tot Europa, l'elecció del material escollit per la bandaque reflecteix els diferents estils musicals que havien influènciat el seu so. Entre els seus llançaments més coneguts d'aquesta època es troba una altra versió de Johnny Johnson & The Bandwagon, “Blame It On The Pony Express , una interpretació d'Eddie Hodges de 1961, “I'm Gonna Knock On Your Door” i tres autèntiques joies “At The Club” (The Drifters), “Papa Was A Rolling Stone” (The Temptations) i “A Little Bit Of Soap” (The Jarmels). Trojan Records ademés va llançar també dos àlbums del grup , ' “Freedom Feeling” (1973) i “Gonna Knock On Your Door” (1974) , mentre que el trio va visitava el Japó en el primer event de Reggae, al país nipó. Els pioners també va obrir nous camins com Tailàndia i Jordània i, al seu retorn a Gran Bretanya , van signar per Philips Records . Però després de dos discos pel seu nou segell, el trio va passar els següents anys treballant gairebé exclusivament en les seves carreres per separa , poques vegades unint com a grup.

Per aquest temps , Sydney es va establir com un dels productors de reggae més importants del Regne Unit i que havia començat una relació estreta amb el cantant i compositor Eddy Grant, mentres l'enorme popularitat de la versió de Jackie dels Chi-Lites va pegar força, “Homely Girl” el 1974 havia marcant una sèrie de singles en solitari. George també havia gaudit de cert èxit com a cantant i compositor , amb “Keep Your Mouth Shut”, “Pardon”i “Nosey Parker” entre els seus èxits més populars . Trojan va començar a reeditar alguns dels seus enregistraments anteriors i el 1977 fins i tot va presentar una compilació de pistes no editades, titulada “Roll On Muddy River”.

Finalment , el 1978, Sydney, Jackie i George tornen a les files de Trojan i van començar a treballar en un nou àlbum junts, fruït d’aquesta nova col.laboració veu la llum “Pusher Man”, un LP que il.lustra un nou avantatge al seu so, amb cançons com “Them A wolf”, ”Riot en Notting Hill” la cançó que destaca pel grau de conscienciació social no evidenciat en altres treballs. Per celebrar el retorn de The Pioneers a les files de Trojan, l'empresa va emetre un paquet de “Greatest Hit”,  amb una dotzena d'èxits del grup que abasta gairebé una dècada, però l'eufòria de la companyia durant el retorn ràpidament es transforma en consternació vers la decisió del trio de trencar amb l'empresa.

En aquells moments l'escena musical al Regne Unit estava experimentant una mena de transformació. Motivats per l'adveniment del punk, i el revival del Ska. Rítmicament el so ska jamaicà dels anys seixanta incorpora l'energia i el vigor de Punk, el que resulta en una fusió irresistible que va prendre l'escena musical britànica com una mena de tempest . Al tancament de l' any 1979 , bandes com The Specials , Madness , The Selecter i The Beat van deixar la seva empremta en les llistes nacionals de Pop, el que va provocar un renaixement Skinhead i generant un renovat interès en els sons jamaicans d'antany .

Al gener de 1980 , l’EP en directe de The Specials, ofereix una versió endemoniada de “Long Shot Kick De Bucket” The Specials va entrar en les llistes del Regne Unit i ràpidament va pujar al lloc número u. Per capitalitzar la popularitat del disc , Trojan reedita precipitadament la versió original dels Pioneers que va pujar a un nombre molt respectable,el 42 a les llistes a la primavera, no gens malament per a un registre d'uns ediatat una onze anys abans, The Beat i Selecter també van rendir homenatge a The Pioneers amb les versions actualitzades de vells èxits del grup , revivint “Jackpot” i “Hard Time” ,. Mentrestant , Sydney , Jackie i George s'havien juntat recursos per posar en marxa la seva pròpia empresa de producció The Pioneer International i en els propers anys financiarien la gravació de tres volums de la co.lecció “Reggae For Lovers”, emesa per Vista Sounds Records . A més , George i Jackie també van registrar una sèrie de duets per al productor, Norris Shears i qui va expedir els temes en l'àlbum, "Just For You".Els següents anys es dedicaren a grvar temes d’ajuda a Africa i alttres causes socials junt a estrel.les del moment. Despres del 85tronen a Trojan Records, uns set anys després de la seva estada prèvia amb l'empresa. Per desgràcia la reunió va durar poc i després de d’un treball en solitari de George, “Reggae In London City" i “My Woman”, el grup es va dissoldre . Durant la resta dels anys vuitanta , Jackie i George es concentren exclusivament en les seves carreres en solitari , mentre que Sydney va centrar els seus esforços operar al seu estudi de gravació a Luton, Bedfordshire. El 1989 , Jackie va tornar a posar a la Florida i en els noranta , George va tornar a Jamaica, després d'haver treballat durant diversos anys en el sector de la construcció. Sydney també va tornar a casa, retrobant-se amb Joe Gibbs per treballar a l’estudi de gravació del productor a Kingston. En els últims anys, el trio s’ha juntat per participar algún festival de Ska per Europa, així com realitzar doiverses actuacions amb gent com Eddy Grant o UB40 .

Més recentment, Jackie i George s'han reunit per ressuscitar el nom de The Pioneers, realitzant diversos concerts i obtenint gran èxit arreu del món. El pròxim 28 de març els tindrem, ni més, ni menys que a la ciutat de Badalona.







domingo, 16 de marzo de 2014

Entrevista a THE KOJAKS

Nou treball i visita de THE PEPPER POTS a València,

Seguint  el fil de l'entrevista a The Kojaks i amb la vista posada en el concert que tindrà lloc a la sala El Loco de València el pròxim dissabte 22 de març, fem un repàs a l'altra banda que omplira l'escenari de soul,  les gironines The Pepper Pots, qui venen a la ciutat del Tùria en plena resaca fallera amb un nou disc sota el braç "We must fight" 



10 anys de trajectoria i 6 treballs d'estudi de llarga durada, més uns quants singles son la feinada feta per la banda de girona fins a dia d'avuí,  un d'aquestos treballs al costat d'un del grans del nou soul com es Eli "Pepperboy" Red i a més cal afegir gran quantitat de concerts al costat de grandissimes bandes del gènere com som The Impressions.

The Peeper Pots es presentaven al mon l'any 2005 amb "Swingin' Sixties"(Brixton Records), per aquella epoca la base principal de la banda eren els ritmes jamaicans, early reggae, rocksteady i ska, envolicats d'unes veus i cors fantàstics, com a col.laboració per aquest primer disc comptaren amb Freddie "rocksteady" lider de New York Ska Jazz Ensemble.

Dos anys desprès veia la llum el seu segon treball "Shake It" editat per Brixton Record igual que el seu primer treball, la formula era basicament la mateixa sons jamaicans perfectament executats amb veus molt treballades i amb unes col.laboracions de luxe, l'alemà Dr Ring Ding per una banda i el mítics The Pioneers per l'Altra, en aquest treball ja es deixava entreveure el que vindria desprès amb temes com "My hearth belongs to you" un viratge cap als sons de Detroit.

Any 2009 la banda  canvia de segell a l'hora que dona un canvi radical al seu estil i es centra en els sons de Detroit, obri el disc "Now!" (Black Pepper Records) el tema "Real true love" soul a l'estil Motown com si ho hagueren estat fent total al vida, amb un joc de veus fantàstic per part del trio vocal femení que encapçala la banda i una base músical esplèndida, la banda grava el disc entre Catalunya i els Estat Units sota la supervisió d'un monstre del gènere Binky Griptite, productor de gent com The Dap-kings o Amy Winehouse entre altres. Els ritmes jamaicans apareixen tan sols al final del disc amb el tema "Take a chance" com a mostra del que varen ser.

Pasen dos anys més fins a tindre nou treball al carrer, l'any 2011 veu la llum "Train to your lover" (Double Back Records) la linea a seguir la del seu anterior treball, el soul s'ha apoderat integrament de la banda traguent el millor partit a les veus, amb temes com "Lets go dance" veus i vents fan una combinació quasi perfecta. L'album es cou als Black Pepper Estudis, un estudi preparat expresament   per la banda a la recerca del so que els representarà en aquest treball, buscant una sonorització 100% fidel als soul dels anys seixanta. Els ritmes jamaicans ja son història per a la banda, per arrodonir el treball la masterització corre a càrrec de Bob Olhsson (Marvin Gaye, Stevie Wonder, The Four Tops...)

"Time and Place" (Double Back records) veu la llum tan sols un any desprès fruit de la col.laboració amb Eli "Pepperboy" Red, quatre temes, quatre perles del soul clàssic dels anys seixanta amb la veu de Pepperboy com a protagonista secundat per la música i veu de les catalanes.

Arribem al sisé treball i últim per enregistrar, "We must fight" el primer canvi el trobem en les veus, pasant de ser un trio a convertitr-se en duet degut a la marxa d'una de les seves cantants  Marina Torres, qui acaba d'editar el seu primer treball amb Marina BBFace & The Beatroots. En quant al so de la banda trobem que ha madurat considerablement, sense deixar de ser un treball divertit i ballable com els seus predecessors, ens trobem davant un treball més serios i ponderat, on pense modestament s'ajusta quasi al 100% al so que la banda ve buscant des del seu canvi d'estil. Com en el seus anteriors treball la base es el so Motown , deep soul en estat pur.









jueves, 13 de marzo de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIJOUS 13 MARÇ 2014

INAGURACIÓ EXPOSICIÓ JAZZ PROBLEM
Cracòvia Bar, Alzira 25, València (L'Horta)




RHYTHM TREASURES & SATELLITERS
Marula Café, Escudellers 49, Barcelona (Barcelonés)





DIVENDRES 14 MARÇ 2014

XL BADALONA REGGAE CULTURE
Estraperlo, Isidre Nonelll 9, Badalona (Barcelonés)





DISSABTE 15 MARÇ 2014

SKA-BA DINAMYTE SOUNDS
Juanita Club, Jesús 91, València (L'Horta)





THE EXPLOSIVE CYCLEGENESIS ROCKING PARTY
Sala Upload, Plç Major 9 , Poble Nou Barcelona (Barcelonés)




THE LIMBOOS en directe
Loco Club, Erudit Orellana 12, València (L'Horta)




SOWETO & MR. FREAK SKA BAND en directe
Sala Clap, Serra i Moret 6, Matarò (El Maresme)




jueves, 6 de marzo de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 7 MARÇ 2014

COOL FINGERS in session 3#
Barbara Ann, Taquigarf Garriga 163 Barcelona (Barcelonés)




IVAN THORPEDO vs RAMÓN UNDERBOG
Lupita del Raval, Carretes 48, Barcelona (Barcelonés)





DISSABTE 8 MARÇ 2014

INAGURACIÓ RUTA DE LA TAPA
Mercat Central de Sagunt, Plç. Cronista Chabret, Sagunt (El Camp de Morvedre) 22:30hrs




PLANA TROPICAL CREW
La Consulta del Doctor, Enrique Gimeno 112, Castelló (La Plana)




 3er ANIVERSARI MADNESS CERVESERIA
Madness Cerveseria, Jacint Verdaguer 29, Sant Carles de la Rapita (El Montsià)




THE SOUL REBEL BLACK MUSIC NIGHTS
Bar Campus, Sant Llorenç 11, Reus (Baix Camp)




DIUMENGE 9 MARÇ 2014

JAZZ JAM SESSIONS
Green Espai, Fundició 79, Port de Sagunt (El Camp de Morvedre)





lunes, 3 de marzo de 2014

Entrevista a VEVA'S BAND

Us presentem una formació que malgrat no ser nova, si presenta una revisió en el seu estil i en la seva imatge, VEVA'S BAND, un quartet que en principi bebia del jazz vocal i que ara s'endinsa en el R'N'R del final dels anys 50 i principis del 60, això es el que ens han contat de forma escueta els valencians VEVA'S BAND.



-Conteu-nos un poc sobre la història de la banda, quan i on naix, que la forma ?
La història de la banda naix en el 2010 com a trío per tocar les cançons que més ens agradaven. En un primer moment com a trío amb un repertori més prop al jazz i com una manera de divertir-nos

- Sabem que l'origen de la banda es Triple Jazz, quina es la diferència més substancial o el canvi més evident en quant a l'estil en aquesta nova formació? 
El canvi més evident es que degut a l'exit de determinades cançons mes rockeres del nostre repertori s'adonarem compte de que la gent demanva mes swing y mes R'N'R i així va evolucionar a Veva's band.

- Quins son els vostres referents, bandes, solistes...? 
Sarah Vaughan, Imelda May, Joe Pass, Peggy Lee...

 - Quins han estat els concert més importants o que millor record guardeu? 
La edad de oro. Decembre 2012.

- Teniu el poder de la resurrecció quin artista dels 60, 70 “convidarieu” al vostre show? 
Elvis Presley

-Teniu algun material editat a dia d'avui? 
Sí, un disc amb 6 cançons que venem als directes.

Hi ha treball d’estudi a la vista? quin es el futur més inmediat de la banda?
Continuant tocant i fer temes propis.