dilluns, 24 de febrer de 2014

Tren cap a la glòria amb THE ETHIOPIANS


The Ethiopians van ser un dels grups vocals més famosos a Jamaica, van ser una de les bandes que va encapçalar la transició del Ska cap al Rocksteady, la banda estava formada per Stephen Taylor, Aston Morris i el seu fundador i conductor Leonard “Sparrow” Dillon, aquest últim nascut a Port Antonio, Jamaica el 1942, Dillon havia crescut al si d’una familia cristiana, fet pel que descobriria la música a la parroquia del barri. Amb el temps es va traslladar a la capital, Kingston l’any 1963, ja amb un bon grapat de cançons a la butxaca composades per ell mateix, allí va coneixer a Peter Tosh, el membre dels Wailers seria qui posaria a Dillon en contacte amb Clement “Coxsone” Dodd amo i senyor de Studio one i allí es on faria els primers enregistraments sota el nom de Jack Sparrow, "Ice Water" i "Suffering on the Land," veien la llum l’any 1965. 

Per aquest mateix any “Sparrow” coneix als seus acompanyants, naixien The Ethiopians. "Free Man", "Live Good," i "Owe Me No Pay Me, eren els seus primers enregistraments com a trio vocal. L’any 66 Morris abandonava la banda deixant als Ethiopians com a duet, aquest anava a ser sustituit per Albert Griffiths, qui al temps fundaria The Gladiators. Amb aquesta formació veia la llum “Train to Skaville” sens dubte l’èxit majuscul de la banda, el tema va arrivar als ultims llocs de la UK Top 40. El mateix any de “Train to Skaville”, l’any 67, veien la llum també altres titols importants per al tiro "Enginer 54",  "Train to Glory" , "Stay Loose Mama" , i un altre gran èxit "The Whip " tot sota les ordres de Sonia Pottinger als controls de comandaments. Any 68, els “Etíopes” tornaven a quedar-se en duet, moment d’incorporar de nou una tercera veu, que no seria una altra que la de Melvin Reid, aquest any la banda enregistra el seu primer llarga durada “Engine 54” i aquest mateix any la banda dona un pas més en la seva ascendent carrera i s’asocia amb el productor Carl "Sir J.J." Johnson. Així doncs, veu la llum el seu primer “hit” al costat de Johnson, "Everything Crash", tema que evidenciava un canvi en l’escena , l’arribada del reggae era inminent. "What a Fire", "Gun Man", "Grip de Hong Kong", "Woman Capture Man" veuen la llum amb el canvi de decada tot sota la supervisió de Johnson, mantenint la banda en un lloc privilegiat a l’escena jamaicana, tant a Anglaterra, com a la mateixa illa caribenya. 

Ethiopians i més concretament “Sparrow” no eren una banda d’estancar-se, així ho demostra la quantitat de mans per les que van pasar en quant a prductors i segell es refereix, Harry Robinson "Fire a Mus Mus Tail", Lloyd Daley "Satan Girl", Derrick Harriott "Lot's Wife", "No Baptism" i Duke Reid amb "Good Ambition" i "Pirate" son alguna mostra del que parlem, tot això entre l’any 68 i el 71. Com comentavem abans  l’evolució cap al reggae estava al caure, així doncs la banda va adaptant-se als nous temps, fabricant un so més proper al roots durant aquesta meitat de la decada dels 70, el que no canviava eren els habits de la banda, els quals continuaven botant de segell en segell, i de productor en productor.  L’any 75 Taylor moria atropellat per una camioneta al creuar el carrer prop de la gasolinera on treballava, Dillon angoixat per la mort del seu company, va decidir aparcar la seva carrera momentaneament, contactant anys més tard amb l’altre membre fundador de la banda, Aston Morris amb qui va enregistrar un album més l’any 1977.

dijous, 20 de febrer de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 21 FEBRER 2014

THE SCORCHER
Calypso Club, Carles Cervera 9, Barri Russafa, VLC (L'Horta)




XXI DJFARM SOUND EXPERIENCE
Bar Campus, Sant Llorenç 11, Reus (Baix Camp)




BLUE WAVES TRIO en directe
The Brixton Pub, Mestre Giner 4, Port de Sagunt (Camp de Morvedre)





DISSABTE 22 FEBRER 2014

REGGAE GOT SOUL
Koitton Club, Rossend Arus 9, Barcelona (Barcelonés)




MODERN BAZAR 5
Black Note, Polo i Peyrolón 15, València (L'Horta)




VERMUTS MODERNISTES ABORIGENS
Beat, Cafè i Soul, Doctora Castells 36, LLeida (El Segrià)




REGGAE FULL UP!
Bella Bestia Afro Music Bar, Riera de Sant Miquel 55, Barcelona (Barcelonés)





DIUMENGE 23 FEBRER 2014

VESPA LA FALLA
Ruaya 7, València (L'Horta)



dilluns, 17 de febrer de 2014

Aquells trastets... Baby you can drive my car




Paul McCartney (1966 Aston Martin DB6): Evolució final del DB4, a través del DB5, va ser el primer en ser anomenat com model "Volante" (volar en italià), va ser presentat al saló de l'automobil de Londres l'any 1965, presentava un canvi d'estil, amb un alerò a la part de darrerre nomenat "Kamm Tail" que li donava estabilitat a grans velocitats, altres de les diferències als seus predecessors eren les mides tant d'alçada del sostre, com en la batalla (distància entre eixos).  En quant a la part tècnica el DB6 montava un motor de 3995cc de 6 cilindres en linea, el qual li oferia una acceleració de 0 a 100 kms/h en 8,6 segons i una velocitat màxima de 217 kms/h. Preu l'any 66: 4.498 lliures (6.112€), preu actual: des de 100.000 lliures (122.270€).

Ringo Starr (1964 Facel Vega Facel II): Vehicle de gran velocitat i elevat cos, similar als  Rolls Royce. Va ser construit per iniciativa de la comapayia  franco-americana Facel, acrònim de Forges et Ateliers de Construction de d'Eure et de Loire, fundada en 1938 per Jean Daninos. Mateixa companyia que fabricava les carroseries per als Panhard, Simca i Ford. El Vega Facel II es va dissenyar i construir a ma l'any 1962 amb un motor V8 Thypoon Chryster de 6,7 litres que desenvolupaven 390 CV de potència. en quant a l'acceleració feia els 0-100 en 7,5 segons amb una velocitat punta de 214 kms/h. Es van construir al voltant de 2900 unitats, de les quals 190 pertanyen al model Facel IIS. Preu l'any 64: 5.570 lliures (6.810€), preu actual: des de 175.000 lliures (214.000€).

George Harrison (1973 Ferrari Dino 246 GTS): Va apareixer a principis de 1969, tallant la producció l'any 73 amb una producció total de 2.487 unitats. Motor central Ferrari dissenyat per Vittorio Jano fabricat per Fiat i disseny de carroseria a carrec de Pinifarina com no podia ser menys, va ser presentat al Saló de Ginebra l'any 72, encara que el primer de la serie Dino havia estat presentat com a prototip l'any 1966 al Saló de l'automobil de Torino. El 246 GTS montava un motor V6 de 2,4 litres (2.418cc) desenvolupant 185 CV de potència a 7.600rpm, amb una acceleració de 0-100 en 7,6 segons i una velocitat màxima de 240 kms/h. El nom de Dino surt del cor d'Enzo Ferrari com a tribut al seu fill Alfredino, qui va morir d'una malatia renal. Preu l'any 73: 5.485  lliures (6.707€), preu actual: des de 100.000 lliures (122.270€).

John Lennon (1968 ISO Rivolta Fidia): Fidia es el nom d'escultor grec apreciat per Pericles, general i polític que va dominar Atenes durant quarant anys (499-429 a. c.). Va estar presentat un 10 de març de 1969 a Atenes com no podia ser menys. El Fidia montava un motor Chevrolet Corvette de 8 cilindres en V de 5,4 litres (5.356cc) i una potencia de 300CV a 5000 rpm, consumint al voltant de 18 litres als 100 kms i aconseguint una velocitat punta de 198 kms/h. La carroseria del Iso Rivolta va estar dissenyada pel famós carroser Ghia, s'estima que de fàbrica només veren la llum 188 unitats. Preu any 1968: 7100 lliures ( 8.681€), preu actual: 40.000 lliures (48.908€).

dijous, 13 de febrer de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA


11 al 16 FEBRER 2014

EAT MY SOUL
5ª Setmana de la Musica Negra d'Alacant





DIJOUS 13 FEBRER 2014

LEFTIES SOUL CONNECTION en directe
Marula Café Barcelona, Escudellers 49, Barcelona (Barcelonés)




STASH RnR CLUB
DJ Lluis Trashkid + Boppin' Guindilla 
La 2 de Apolo, Nou de laRambla 113, Barcelona (Barcelonés)




MEDITERRANEAN ROOTS En directe
Nehuen, Crist del Garo, València (L'Horta)





DIVENDRES 14 FEBER 2014

2º MEETING CASTELLÓ SCOOTER CREW
Castelló (La Plana)




XXXIX BDN REGGAE CULTURE
Estarperlo Club del Ritme, Isidre Nonell 9, Badalona (Barcelonés)






LEFTIE SOUL CONNECTION en directe
Experience Rock Bar, Campoamor 58, Zona Cedre VLC (L'Horta)






STRAIGHTEN UP!
Underground, Granada del Penedés 19-21. Barcelona (Barcelonés)





THE DYNAMITE SESSIONS
Harlem Jazz Club, Comtessa de Sobradiel 8, Barcelona (Barcelonés)





DISSABTE 15 FEBRER 2014

PENNY COCK + ARTE POP
Four Seasons Sixties Club, Castelldefels 14, Castelló (La Plana)





 SECOND COMING en directe
Experience Rock Bar, Campoamor 58, Zona Cedre VLC (L'Horta)





NIT MODERNISTA
Jazz Cava, Rambla Montcada 5, Vic (Osona)





MOTHERFUCKERS & BLOODY BASTARDS en directe
El Gat Negre, Blasco Ibañez 111, Massanassa (L'Horta)





EL SON DE LA CHAMA en directe
 Loco Club, Erudit Orellana 12, València (L'Horta)



dimarts, 11 de febrer de 2014

EAT MY SOUL, 5ª SETMANA DE LA MÚSICA NEGRA D'ALACANT. Del 11 al 16 de febrer 2014

Aquesta setmana la ciutat dAlacant acull una nova edició, i ja en van cinc, de la Setmana de la música negra, el cicle ja va agafant forma de clàssic i el cartell aumenta any rera any en qualitat, enguany tenim des del R&R, R&B i Swing dels Mambo Jambo amb el saxofonista Dani Nel.lo al cap, fins al Soul al més pur estil Motown dels gironins The Pepper Pots, qui presenten el seu darrer treball "We must fight", el cartell el completen ventall de grups i estils, tots amb arrels de música afro-americana, ademés com ve siguent habitual a la cita alacantina hi hauran exposicions, master class etc. 




dilluns, 10 de febrer de 2014

A la cabina de l'Allnighter... CARLES BELDA

Vallesà de Sabadell, acoridionista, aficionat a la glosa i amant de la cultura catalana en general,  ha format part de coneguts grups de Folk com Pomada o Mesclat, actualment acaba d'editar el seu darrer treball d'acordió en solitari. Per la vessant modernista el Carles ha sigut membre del Conjunt Badabadoc i es peça clau als Badabadoc Selectors, colla de Pd catalans aficionats a la recerca  i col.lecionisme de joies en format vinil, fets a casa nostra per la decada dels seixanta, prinicipis dels setanta, a més a més es precursor dels Aplecs Modernistes on acostuma a pasetjar la seva maleta de 7".
"El Belda" ens presenta una sessió molt diferent al que venim acostumant a la nostra cabina... paseu, paseu la pista ja esta empolsada.




 Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on? 
Punxant vinils ara farà uns tres anys....amb l'acordió una vintena!!! La 1ª vegada...viam deixa-m'hi pensar....potser a l'Aplec Modernista Mediterrani.

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions? 
Vinils en general...no em fa por l'Elapé.

- Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys? 
Díriem que el fil conductor de l'espectacle és el Modernisme Aborigen. També flirtejo amb d'altres modernismes aborígens com l'anglosaxó, l'occità, el rumanès, el basc o l'afroamericà. Segons l'estat d'ànim, l'oratge, el lloc, l'espai..hi pot sonar funk, r&b, ie-ié, soul, garatge o beat..però com més nostrat, millor.

- Quina ha sigut l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys?
Ai mareta..tinc mala memòria....la veritat? Tinc una mena de sensació general d'haver anat sembrant i d'haver fet colla (com tu per exemple), i més que un record, ara m'omple una satisfacció vital que m'empeny a seguir vivint i ballant.

-Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món? 
Doncs quatre epés de la discogràfica gironina Sandiego, amb peces instrumentals fetes per compositors de sardanes amb fórmules de moda (beat, soul, funky) per a les discoteques de la Costa Brava. Dinamik Group, Frank Miller i Jae's Group, malsnoms de Jaume Cristau i Agapit Torrents, per exemple.

- Top five, 5 temes per a cada moment de la nit 
Per començar la festa... "Green Onions", versió del Ferran Orteu
Per calfar l’ambient... "Jo sé d'un lloc", del Tony
Per mantindre el foc viu... "No t'ho diré pas", de la Lita Torelló
El colofó... "Darkness" del Jou Cogra
L’acomiadament... "L'Entrà de la murtra", de Bernardino i els Serenade