jueves, 30 de enero de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA


DIVENDRES 31 GENER 2014

 FORA DE JOC 4
Cooperativa Garrafons, Marina 39, Premià de Mar (El Maresme)



MASH MASTERS EN ACCIÓ
El Gat Penat, Alcalde Tàrrega 45, castelló (La Plana)




DJ FARM SOUND EXPERIENCE
Bar Campus, Sant Llorenç 11, Reus (Baix camp)




DISSABTE 1 FEBRER 2014

ATTITUDE! SOUL VIBES...
BE COOL CLUB, Joan Llongueras 5, Barcelona (Barcelonés)




LOS RETROVISORES en directe
Sala Veneno Stereo, Alcalde Tarrega 29, Castelló (La Plana)



WACHINA WACHINA FESTIVAL
València (L'Horta)




martes, 28 de enero de 2014

LOS RETROVISORES visiten el País Valencià

Dissabte vinent dia 1 de febrer els barcelonesos Los Retrovisores visiten la capital de La Plana, els barcelonins editaven el pasat 2013 un fantastic Ep de quatre cançons nomenat "Alma y pisotón" ple de soul seixanter que incita de cap a peus a ocupar la pista de ball, tot i amb una original presentació. Fem un xicotet un repàs a la seva carrera.



Los Retrovisores, banda de pop soul seixanter de Barcelona, presentaven el pasat estiu de  2013 el seu darrer treball fins la data, l'Ep  “Alma y Pisotón”, quatre cançons perfectes per a plenar les pistes de ball de la foma més elegant. Editat per Soundflat Records, amb la col.laboració de BCore,  l'Ep l'omplin els temes “Me olvidé de ti”, “Tu canción” i “Soy Libre” més una versió del “Music Man” dels Fire and Ice. Un treball cuidat en tots els aspectes tant el musical  i letrístic com per la seva original imatge en portada i contraportada. El disc va estar gravat per Víctor Retros (veu principal), Pere Robespierre (guitarra i cors), Leonardo Guateque (baix), Guns Strata (Hammond), Quim Coromines (bateria), Héctor Fuker (pandereta i cors) més els metalls de Sergio Moses (saxo bariton i cors), Artur Marteens (trompeta), Edu Polls (saxo tenor). Han comptat amb la colaboració de Choni al trombó i Pol Omedes (trompeta). Tot sota la supervisió de Marc Tena al Red Bell Studio. A la fotografia de la contraportada la banda es troba inmersa en una mena de piscina de vinils, obra de Mireia Bordonada, i el diseny i il.lustració del disc, amb una divertida portada de caricatures, es obra de Txarly Brown.

Los Retrovisores naixien com Los Cuties l'any 2002, inmersos en els sons jamaicans com el Ska, Early Reggae i Rocksteady. Al 2006, trenquen la seva linea habitual per obrirse al ventall de sons que omplin el que coneguem com música negra, convertint-se en una de les millors bandes actuals del panorama sixtie. En 2010 veu la llum el seu primer treball “La nostalgia ya no es lo que era” amb el segell de Flor y Nata Records. Un llarga durada compost de 14 cançons memorables exemple del bon fer i originalitat que caracteritza la banda, un treballl ple de soul seixanter, carregat de Beat i clucant l'ull als ritmes jamaicans, sense dubte una de les millors obres que venen la llum aquell 2010 al nostre país.

El pròxim dissabte dia 1 de febrer els tindrem a la Sala Stereo de Castelló (La Plana) i el proper dia 7 del mateix mes a la sala Wah Wah de València (L'Horta) acompanyats de la banda soulfunk i R&B The Go Freaks! si els seus treballs son memorables els seus directes no son menys, així que es que no podem més que recomanar aquestes dues cites al País Valencià.





jueves, 23 de enero de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 24 GENER 2014

JAM SESSION FUNKY SOUL
Mustang Art Gallery - Elx Parc Empresarial, Sebero Ochoa 36, Elx (Baix Vinalopó) 




TICKETS, NUMBERS & FACES
Sala Apolo, Nou de la Rambla 111, Barcelona (Barcelonés)




SKA-BA DYNAMITE SOUNDS
Juanita Club, Jesús 91, València (L'Horta)




SESSIÓ REGGAE
Bar Kino, Plç Pallol, Tarragona (Tarragonès)





DISSABTE 25 GENER 2014

APLEQUET MODERNISTA DE PONENT
Beat Café & Soul, Dra. Castells 36, Lleida (El Segrià)
Slàvia, Passeig del Terrall 14, Les Borges Blanques (Les Garrigues)




HIVERNAL 2014
Morella (Els Ports)




2º ANIVERSARI REGGAE VALÈNCIA
Juanita Club, Jesús 91, València (L'Horta)





NME BRIT POP
Minusa Barcelona, València 166 barcelona (Barcelonés)




VERMUTHS MODERNISTES I ABORIGENS
Beat Café & Soul, Dra. Castells 36, Lleida (El Segrià) 



 ESPLENDINI VERMUTH
Cracovia Bar, Alcira 25, València (L'Horta)





DIUMENGE 26 GENER 2014


En directe OLDFASHIONED
Bigornia, Museu 10 , València (L'Horta)




miércoles, 22 de enero de 2014

L'extrany amor de Mickey & Silvya


McHouston Baker va naixer a Louisville (Kentucky) un 15 d'octubre de 1925, una decada més tard seria deixat en orfandat. El xicotet McHouston tenia el "petit vici" d'escapar amb frecuència del centre de nens orfes, apareguent o millor dit siguent trobat en llocs tan distants como Chicago o Nova York, ciutat aquesta última on es va quedar una vegada les autoritats van desistir de buscar-lo, allà va treballar durant setze anys com peó o rentaplats. Molt aviat va trobar  un talent que el permitia guanyar diners de forma més cómoda: jugant al billar. Mickey, com era conegut per aquells temps, va començar a frecuentar els billars del carrer 26, lloc aquest ple de jugadors d'apostes, una vida un tant arriscada que el portaria més d'un problema fins al punt d'arriscar la seva vida en més d'una ocasió. 

Amb 19 anys, tornà a l'ofici de rentaplats a l'hora que anava practicant amb la trompeta, amb l'idea de convertir-se en músic de jazz. Es va inscriure al Conservatori, però, l'impaciència s'apoderava d'ell al no notar progressos inmediats i va optar per aprendre de forma autodidacta. Prou desesperat i amb intenciò d'abandonar, un músic de carrer li va proposar canviar d'instrument, i així ho va fer, prenent classes paticulars i progresant molt ràpidament. Amb diversos treballs a l'hora per poder pagar-se les clases, va formar finalmente la seva pròpia banda de jazz l'any 1949, pensant que ja estava preparat per treballar com a músic va marxar cap a l'Oest. Però a California no va agradar el seu jazz progresiu i es va vore abocat a la misèria fins que va trobar un treball que el va permetre guanyar lo suficient com per tornar a Nova York en autobús. A la ciutat de Nova York va treballar, ara si, com a músic d'estudi per al segell Savoy, pasant deprés més temps a discos King de Cincinnati i finalmente a la mítica Atlantic. A pricipi dels anys 50 va tocar alguns dels grans èxits del rhythm & blues i el proto-rock & roll, per a grans estrel.les com Ray Charles, The Drifters o Joe Turner, entre altres. 

Ja com a músic reputat, va obrir un estudi de guitarra, d'entre totes les seves alumnes destacaba Sylvia Vanderpool, una guapa i talentosa xicona que ja havia gravat uns singles d'animat R&B sota el nom de Little Sylvia, on estaven els temes "Little boy" (1951) i el quasi R&R "Drive Daddy Drive" (1952). Inspirat per l'èxit que per aquells dies estava tenint el duet  Les Paul & Mary Ford, decideixen formar un altre duet, pasant a nomenar-se Mickey & Sylvia. Siguent un encert, el seu tema "Love is strange" (1956), distribuit per RCA, una seductora balada rockera, la qual va arribar al número once de les llistes venent un milió de còpies. Però malgart temés més descaradament comercials com "There oughta be a law" (1957), l'èxit no es va repitir i optaren per la separació amistosa. Mickey Baker nom amb el que es feia coneixer ara, es va pasar al rock & roll intrumental, demostrant la seva maestria amb el tema "Whistle stop" (1959), entre altres grans temes, mentres que Sylvia,  casada amb Joe Robinson, va optar  pel cognom de la seva parella de forma artística, i estigué cantant sota el nom de Sylvia Robbins, abans de treballar de nou un poc més junt a Mickey. 

Fugint  dels problemes racials i la segregació que patia el seu país, Baker va optar per emigrar cap a Europa, concretament a França, on va gravar  "No name" (1962), encara que el tema va estar editat als Estats Units per King Records companyia amb la que Mickey gaudia d'una bona amistat, a França no el va faltar treball siguent demandat pels millor clubs de R&R i així doncs es va establir a París. Es va casar sis vegades, morint l'any 2012, prop de Toulouse, als 87 anys, víctima d'una aturada cardiaca. Per altra banda Sylvia, va crear junt al seu marit el segell All Platinum en 1967, anant-la molt be editant treballs de bandes de rhythm & blues i soul durant els anys 60, i amb el tema funk, enregistrat per ella mateixa en solitari, "Pillow talk" (1973), a la subsidiaria Vibration. Va arribar al nuúmero un de les listes de R&B i al número tres de les llistes generals, triunfant també a les discoteques europees. Als anys 80 van fundar el segell Sugar Hill, considerat per molts com el gran promotor del hip-hop i, posteriorment del rap. Sylvia moria l'any 2011, a Nova Jersey, als 75 anys d'edat, d'aturada cardiaca com el seu ex-company artístic Mickey.

domingo, 19 de enero de 2014

Entrevista a... SMOOTH BEANS

Aquesta entrevista havia d'haver vist la llum ara fa uns quants mesos, però per raons de treball de la banda es va haver d'ajornar, com que val més tard que mai, ací la tenim. Els protagonistes no son altres que els càntabros Smooth Beans qui acaben d'editar el seu darrer treball en forma de 7" nomenat  “Sing Flip & Twist”, una mostra més del bon estat que gaudeix l'escena jamaicana estatal. Smooth Beans en només 5 anys compten amb dos Lps de llarga durada i dos Ep's de grandissima qualitat tots ells, material amb el que a poc a poc la banda es va consolidant i  guanyant un lloc entre els grans del gènere. A l'altra banda Rudy vocalista de la banda qui amablement ha exercit de portaveu del grup.



- Conteu-nos per a qui encara no us puga coneixer, qui son els Smooth Beans i quin es el pasat musical dels seus membres.
Rudy: Som Fran (Guitarra i cors), Ufo (Bateria), Javier (Baix i cors), JuanRa (Percusió i Cors), Chiti Bang Bang (Teclats) i jo, Rudy (Guitarra i veu principal). Ens vam formar l'any 2008 a Cantabria i des de llavors hem intentat tocar per tot arreu. Algunss projectes anteriors de miembres dels Beans son Soul & Experience, Komando Kokilla, La Familia Perkins, Nel Tardiu o Crabs Corporation. Com pots observar de tot un poc del Punk al Roots Reggae i del Skinhead Reggae al Rock&Roll.

- D'aquest segón treball es diu que te vells sons, amb aire fresc i modern, ¿quina trobeu que es la formula per transmetre això? 
Rudy: No pense que hi haja una fórmula realment, el que hi ha es intenció. Nosaltres intentem els sons vells, però, al mateix temps que tinga un so contemporàni. Per més que vullgues, mai vas a sonar com fa 50 anys i en el cas d'aconsegur-ho, et donaràn un premi? Per més que sones exactament igual, ningú va a dir que ets millor que el que editava Studio One. Quina es llavors la solució per nosaltres? La recerca de la nostra identitat, una personalitat que es només nostra. Et podrá agradar méss o menys però es Smooth Beans. 

- Què ens podeu contar d'aquest nou álbum, com va estar la gravació, quina ha sigut la vostra impressió del resultado final?
Rudy: Aquest disc ho vam estar preparant a conciència durant un bon temps. Ens vam aturar de fer concerts i estiguerem al voltant de 6 mesos tancats en el local composant. Després, un mes abans de entrar a l'estudi ferem una preproducció amb Roberto Sánchez on ell ens va sugerir alguns canvis i arranjaments. Finalment estiguerem quasi 20 dies gravant, fou una experiència molt enriquidora i un pas endavant per a nosaltres.

- Quina penseu que es la diferència més sustancial en quant al vostre primer treball At Low Fyah?
Rudy: En la meva opinió, léss cançons son molt millors que les del primer disc, hi ha més varietat de compositors i per lo general hem treballat molt més. També es nota que portem molt més temps tocant junts, que ens coneguems, etc. Es un treball molt més madur i personal.

- Es el tema Keep Talking la canción que mai va crear Toots Hibbert? (em recorda moltissim a The Maytals)
Rudy: Hi ha una anécdota simpàtica amb aquesta cançó. A l'estudi Roberto Sánchez em guiava molt en la forma d'encarar els temes. Quan gravarem aquest, em va costar bastant trobar-li la volta perque no acabava de sonar be. Aleshores ve Roberto i em diu: “Rudy tu tens que composar els temes per a tu, estàn bonissims però sembla que composes per a Toots i després ho has de cantar tu” (rises). Els Maytals son l'influència principal d'aquest tema, sense dubte.

- Sense dubte l'escena estatal jamaicana gaudeix de molt bona salut, Granadians, Ruben Lopez & Diatones, Smooth Beans per supost... quin penseu que es el motiu, la qualitat dels músics, la recerca del so més original, hi han més mitjans que abans...?
Rudy: Primer de res, gràcies per clavar-nos entre aquestos grups…es un plaer. T'estas deixant fora als Transilvanians, als Akatz i als Bandits, aquestos últims crec que donaren el millor bolo de 2013 junt a Roy & Yvonne en el Ska Club del Rototom Sunsplash, espectacular. Crec que hem anat aprenent a tocar aquests estils, a produir-los i cada vegada els executem amb més autoritat. Potser el punt més fluix es que, per diversos motius, es un moment de baixa afluència de públic. Qualsevol banda que clave 200 persones en un concert es un miracle i es curiós quan potser en una altra época hagués sigut una quantita més aviat “normaleta”. Fa no molt de temps reflexionava amb un amic sobre això: Abans hi havia una escena de Ska totalment independent del que era el “Reggae” més genèric. Ara estem clavats en una escena, si es vol dir, molt més globalitzada. Compte amb això, m'encanta anar a un festival com Rototom y em sembla que està molt be que aquests estils arriben a un públic que no es el més habitual. Però també m'agradaria que tinguerem aquella autonomia d'abans i que es puguera fer un gran festival de Ska i ritmes oldies. Fins fa ben poc l'únic festival Ska que resistia era el 2Tone Weekend i aquest darrer any ja no es va cel.lebrar.

- Per finalitzar el disc merescut homenatje als mestres Lloyd Brevett i Knibb, que suposen Skatalites per Smooth Beans i per l'escena jamaicana en la vostra opinió?
Rudy: Aquest tema em va vindre al cap en el moment en que em vaig assabentar que havia mort Knibb. Al poc de temps faltava Brevett i ens semblava lo més just incloure'l com homenatje. El primer Drum & Bass de la història, veritat? Skatalites per a qualsevol fan de la música de Jamaica son fundamentals, potser t'agrade més el Roots Reggae o el Dancehall o lo que siga però has de coneixer i estudiar als pioners per entendre el que va vindre després. 

- Què ens podeu adelantar del futur inmediat de la banda?
Rudy: Be doncs, a finals de 2013 hem tret un nou single que es diu “Sing Flip & Twist” i hem fet una gira d'onze concerts per França, Bèlgica, Alemanya i Polònia. Ara al febrer, març i abril tenim uns quants concerts, intentarem tocar tot el que pugam aquest any mentres anem preparant material per a un futur disc.

jueves, 16 de enero de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 17 GENER 2014

FESTA INAUGURACIÓ
Juanita Club, Jesús 91 (Antic Dub Club) València (L'Horta)



BOB SANDS & MATTHEW SIMON QUINTET
Jamboree Jazz Club, Plç Reial 17, Barcelona (Barcelonés)




TOTIFRESHTIVAL
Avinguda Mistral, Entença-Vilamarí Barcelona (Barcelonés)





ROOTS UNIT PROJECT
Sala Upload, poble espanyol Barcelona ) Barcelonés)





DISSABTE 18 GENER 2014


THE PEANUT DUCK feat NAVAJO JOE
Calypso Club, carlos Cervera 9, barri Russafa, València (L'Horta)




HITS WITH TITS
La Mama, Verge del Losar, Port de Sagunt ( El Camp de Morvedre)





23 ANIVERSARI RADIO CONTRABANDA
NIT DE FUNK
Espai Jove Les  Basses, Teide 20, Barcelona (Barcelonés)




WORK YOUR SOUL
Three lion's Pub, Avda. Gabriel Roca 3, Palma (Mallorca)





 THE SOUL REBEL BLACK MUSIC NIGHTS
Bar Campus, Sant Llorenç 11, Reus (Baix Camp)




X SANT ANTONI REGGAE SPLASH
Carpa Avinguda Mistral, Entença-Vilamarí Barcelona (Barcelonés)





SKA TIME
Itbreaks, Torreviejenses ausentes 22, Torrevieja (La Vega Baixa)




RUBEN LOPEZ & THE DIATONES
Sala Underground, Granada del Penedés 19 Barcelona (Barcelonés)



martes, 14 de enero de 2014

A la venda el llibre "50 AÑOS DE MÚSICA REGGAE EN ESPAÑA"

Des d'avuí es troba a la venda  el llibre "50 Años de Reggae en España Ska, Rocksteady i Reggae". Han pasat 50 anys des de que en 1964 es publicaven a l'estat espanyol  els primers discos de vinil de Ska, Rocksteady i Reggae. Amb motiu d'aquesta efemeride, i com a mena de conmemoració d'aquest fet, veu la llum aquesta publicació de la ma de Pedro García i Toni Face on es recopilen tots els EP’s, Singles i LP’s d'aquest estil publicats en eixos primers anys a l'estat espanyol, al llibre a més a més s'inclouen tots aquells artistes pioners que van continuar durantla seva musical editant vinils fidels al gènere jamaicà.

El llibre es fruït d'un exhastiu traball de col.leccionisme durants llargs anys en els que Paloma García i Pedro García s'han dedicat a rastrejar la pista i aconseguir cadascún dels treballs que composen l'obra. Van ser molts els discos d'artistes Reggae foranis editats a l'estat espanyol, i també es van publicar un bon grapat de EP’s i Singles d'intèrprets estatals. Estos artistes usualment estaven centrats en altres estils musicals, però, en algún moment de la seva carrera van enregistrar cançons d'aquests nou sons. Al llibre es recullen totes les portades de cadascún d'aquestos discos acompanyats de les seves dades (cançons, discogràfiques, referèncias, etc…) relacionats amb la seva catalogació, així com de comentaris i curiositats sobre aquestes edicions i sobre els seus artistes.

En companyia d'aquesta recopilació discogràfica s'ha inclós una petita informació sobre les etiquetes promocionals i comercials, contraportades, material promocional i diferents dades relacionades. Tot això amb pròleg d'un del grans de reggae de la història del Reggae: Roy Ellis.”
El llibre te tamany single 7" i es llança en edició limitada i numerada de només 1000 còpies, el preu es de 20€, pots adquirir-lo picant al següent enllaç de la tenda Liquidator.



lunes, 13 de enero de 2014

A la cabina de l'Allnighter... IVAN THORPEDO

Amb l'agulla calenta del tocadiscos per la seva darrera punxada a la sala Four Seasons de Castelló aquest passat dissabte, aquest barcelonés membre de la banda de Early Reggae The Thorpedians i conegut pd de la nit barcelonesa en revela com son les seves sessions habitualment.



- Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on? 
La primera vegada que reaitzar  una sessió en públic fou a l'any 2001, a la desapareguda sala Urbe, que es trobava al carrer Tallers de Barcelona, on vaig començar a realitzar sessions de música jamaicana els diumenges per la vesprada. 

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions? 
L'únic format que empre es el vinil de 7", que es lo que col.leccione, "one hit for one record" 

- Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys?
Principalment, perque son els estils que més m'agraden, música jamaicana (ska/rocksteady/reggae) i música afroamericana dels 60/70, però també he fet sessions d'altres estils com punk rock, powerpop, glam i molts altres estils englobats al rock´n´roll.

- Quina ha estat l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys? 
Com experiència punxant, la primera vegada que vaig punxar a UK, pel que representa i per com m'ho vaig pasar de be. A nivell organitzatiu em quede amb el Uptight! Soul Club, que fou una gran experiència i guarde molts bons recordss d'aquest periple. 

-Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món?
 Doncs les meves darreres adquisicions son un parell de singles de Los Flechazos i altres tants de Los Salvajes, res especial, però tot disc et posa content quan ho trobes rebuscant  en cubetes, que es com  pense es deuen trobar els discos... 


-Top five, 5 temes per a cada moment de la nit 
- Per començar la festa... Hippies are here - The Hippy Boys 
- Per escalfar l’ambient... Magic Potion - Lou Johnson 
- Per mantindre el foc viu... Killowat - Supersonics
- El colofó... If this is the love - Precisions
- L’acomiadament... Just tell me - The Maytals

jueves, 9 de enero de 2014

Els millors EVENTS per al CAP DE SETMANA

DIVENDRES 10 GENER 2014

RED RUM CLUB Vol. II
Four Seasons Sixties Club, Castelldefels 14, castelló (La Plana)




XXXVIII BDN REGGAE CULTURE
Estraperlo Club del Ritme, Isidre Nonell 9, Badalona (Barcelonés)




CENTER MISSING SOCIETY
Sala Undrground, Granada del penedés 19, Barcelona (Barcelonés)




DISSABTE 12 GENER 2014

THE BOILER
Sala Jazzroom, Vallmajor 33 (Plç d'Adrià) Barcelona (Barcelonés)




En directe LOS PRIMOS DEL SKA
No hay nada mejor que 27 amigos, Reina 186, barri del Cabanyal VLC (L'Horta)




martes, 7 de enero de 2014

SPLENDINI BAZAR fidel successora de la vella MARDIGRAS!


La ciutat de valència i per consequencia els seguidors de la bona música en format vinil estan d'enhorabona, tenim el plaer de presentar-vos una nova tenda de discos a la ciutat del Túria, SPLENDINI BAZAR. Sabeu d'aquells llocs que son xicotets però a la vegada inmensos, on pots pasar una bona estona rebuscant entre joies originals dels anys 50, 60, 70... on l'elecció se't fa difícil, on sents qualitat a cada disc que pases, on el seu responsable et pot asesorar sobre el que tens entre mans, amb la total seguretat de que no t'estan venen lo primer que has agafat, on notes passió i coneixement pel seu treball, tot això pots trobar i sentir a SPLENDINI BAZAR.

Així i tot, malgrat ser un espai nou, la tenda ja te la seva història, ja que el seu propietari es un vell conegut dels col.lecionistes de vinils, Mardi com el coneixen els més propers, ja te una solida experiència en assorament i venda de premsats de Jazz, R&B, R&R, Soul... com ens conta ell mateix "després d'un temps, un xicotet cicle de dos anys, en el que la venda per internet va prendre el relleu a lo quotidià que vaig viure a Discos Mardigras! des de que vaig començar allà pel 99, torne al carrer, a la barricada del vinil. Hem obert, de nou amb moltes ganes i noves il.lusions qui ens ho anava a dir".

SPLENDINI BAZAR es troba situada al Carrer Alcira de València, l'adreça exacta es Carrer San Francesc de Borja 4, entrada pel carrer Alcira a uns dos minuts de la plaça Espanya, i a tir de pedra de l'Estació del Nord i parades de Metro de Plaça d'Espanya. Podeu contactar por telèfon a travès del 679611896, i com ja feien a Mardigras! segueixen en la mateixa direcció de sempre, combinar discos usats de qualitat amb ofertes. Soul, blues, jazz, funk etc En breu esperen millorar l'stock de rock, pop, jamaicà així com altres sons. 

Però Mardi i Splendini's Bazar, no acaben ací, la tenda ademés es la seu del projecte que gira al voltant del collage en papel THE JAZZ PROBLEM, des de fa tres anys Mardi es dedica aquest tipus d'art i al mateix local disposen d'originals i reproduccions, ademés a la tenda compten amb un petit racó d'obra gràfica d'amics/gues de Splendini.