Nou treball i visita de THE PEPPER POTS a València,

Seguint  el fil de l'entrevista a The Kojaks i amb la vista posada en el concert que tindrà lloc a la sala El Loco de València el pròxim dissabte 22 de març, fem un repàs a l'altra banda que omplira l'escenari de soul,  les gironines The Pepper Pots, qui venen a la ciutat del Tùria en plena resaca fallera amb un nou disc sota el braç "We must fight" 



10 anys de trajectoria i 6 treballs d'estudi de llarga durada, més uns quants singles son la feinada feta per la banda de girona fins a dia d'avuí,  un d'aquestos treballs al costat d'un del grans del nou soul com es Eli "Pepperboy" Red i a més cal afegir gran quantitat de concerts al costat de grandissimes bandes del gènere com som The Impressions.

The Peeper Pots es presentaven al mon l'any 2005 amb "Swingin' Sixties"(Brixton Records), per aquella epoca la base principal de la banda eren els ritmes jamaicans, early reggae, rocksteady i ska, envolicats d'unes veus i cors fantàstics, com a col.laboració per aquest primer disc comptaren amb Freddie "rocksteady" lider de New York Ska Jazz Ensemble.

Dos anys desprès veia la llum el seu segon treball "Shake It" editat per Brixton Record igual que el seu primer treball, la formula era basicament la mateixa sons jamaicans perfectament executats amb veus molt treballades i amb unes col.laboracions de luxe, l'alemà Dr Ring Ding per una banda i el mítics The Pioneers per l'Altra, en aquest treball ja es deixava entreveure el que vindria desprès amb temes com "My hearth belongs to you" un viratge cap als sons de Detroit.

Any 2009 la banda  canvia de segell a l'hora que dona un canvi radical al seu estil i es centra en els sons de Detroit, obri el disc "Now!" (Black Pepper Records) el tema "Real true love" soul a l'estil Motown com si ho hagueren estat fent total al vida, amb un joc de veus fantàstic per part del trio vocal femení que encapçala la banda i una base músical esplèndida, la banda grava el disc entre Catalunya i els Estat Units sota la supervisió d'un monstre del gènere Binky Griptite, productor de gent com The Dap-kings o Amy Winehouse entre altres. Els ritmes jamaicans apareixen tan sols al final del disc amb el tema "Take a chance" com a mostra del que varen ser.

Pasen dos anys més fins a tindre nou treball al carrer, l'any 2011 veu la llum "Train to your lover" (Double Back Records) la linea a seguir la del seu anterior treball, el soul s'ha apoderat integrament de la banda traguent el millor partit a les veus, amb temes com "Lets go dance" veus i vents fan una combinació quasi perfecta. L'album es cou als Black Pepper Estudis, un estudi preparat expresament   per la banda a la recerca del so que els representarà en aquest treball, buscant una sonorització 100% fidel als soul dels anys seixanta. Els ritmes jamaicans ja son història per a la banda, per arrodonir el treball la masterització corre a càrrec de Bob Olhsson (Marvin Gaye, Stevie Wonder, The Four Tops...)

"Time and Place" (Double Back records) veu la llum tan sols un any desprès fruit de la col.laboració amb Eli "Pepperboy" Red, quatre temes, quatre perles del soul clàssic dels anys seixanta amb la veu de Pepperboy com a protagonista secundat per la música i veu de les catalanes.

Arribem al sisé treball i últim per enregistrar, "We must fight" el primer canvi el trobem en les veus, pasant de ser un trio a convertitr-se en duet degut a la marxa d'una de les seves cantants  Marina Torres, qui acaba d'editar el seu primer treball amb Marina BBFace & The Beatroots. En quant al so de la banda trobem que ha madurat considerablement, sense deixar de ser un treball divertit i ballable com els seus predecessors, ens trobem davant un treball més serios i ponderat, on pense modestament s'ajusta quasi al 100% al so que la banda ve buscant des del seu canvi d'estil. Com en el seus anteriors treball la base es el so Motown , deep soul en estat pur.









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew